23 Ocak 2012 Pazartesi

Yalnizligin Y hali?!

"Bu da ne demek?" dediginizi duyar gibiyim; cevap fazlasiyla dogaclama...

Az once twitter'da dolanirken okanbayulgen'in takipcileriyle bu haftasonu "yalnizlar" konusu uzerine bir program yapmakla ilgili paylasimlarini okurken hah dedim iste benim icin birseyler karalamaya degecek bir konu basligi dogdu.

Peki nedir bu yalnizlik? Sadece fiziksel olarak yalniz olma halini mi kapsar, yoksa baska hal ve durumlari da var midir?

Bence en buyuk yalnizlik insanin kendisini kocaman kalabaliklarin icinde yapayalniz hissettigi anlardir. Iste ben buna kendimce biraz once dogaclayaraktan "yalnizligin Y hali" demeyi uygun buldum. Mesela; ait olmadiginizi dusundugunuz bir toplulugun icerisinde bulundugunuz anda kendinizi aslinda ne kadar da yalniz hisseder ve ne kadar hizl bir sekilde oradan kacmak istersiniz. Sanirim bu duyguyu bircogunuz hissetmissinizdir. Bu tipki bir tatli su baliginin denize dusmesi gibi biseydir bence.

Ya da mesela soyle ergenlik ilk genclik yaslariniza donun, hepiniz ne kadar da ait degilsinizdir yasadiginiz eve, okula, sehire, ulkeye ve hatta dunyaya. Hatirliyorumda belki size cok fantastik gelecek ama zaman zaman uzaylilar varsa gercekten gelip beni kacirsalar hic fena olmaz diye dusunurdum o zamanlar. Kimse sizi anlamaz cunku o yaslarda, hele ki sadece kendinize saklamak istediginiz duygulariniz varsa o yalnizlik buyuuur buyuuur buyuuuur. Bir kulaklik, on sarki, biraz mendil ve bir yastik yeter size belki de.

Zaten insan bence encok "beni anlamiyosunuz yaaa" diye soylenmeye basladigi zaman yalniz hisseder kendini...Hatta bunun icin tek olmaya gerekte yoktur bence, toplumlar da anlasilmadiklari zaman yanliz kalmazlar mi cogu zaman. Ya da en azindan yalniz hissetmezler mi seslerini duyuramadiklari zaman. Iste bu kalabaliklar ulkemde ne de coktur oyle degil mi. Oysa ki onlar kocaman topluluklardir filancalar, falancalar, yuruyusler, yazilar, anmalar, protestolar, alkislar ama bir yerde heeep yalnizlar....

3 yorum:

ibrahim durhat dedi ki...

Tebrikler. Gayet güzel.

Gülsüm Güven Tuncer dedi ki...

Ne güzel bir yazı bu. Gönlüne sağlık Şebnem. Sanırm "BEN" hep yalnız. Bloguma izleyici olmuşsun. Ne iyi etmişsin de gelmişsin. Seni tanıdığıma çok sevindim ve hemen üye oldum.
Küçücük bir sorun yaşadım blogunda Yorumlarında doğrulama kodu var ve ben okuyamayıp hata yaptığımda yeniden yeniden kod yazmak zorunda kalıyorum. Hatta bazen, "Aman boşver" deyip yorum yapmakyan vazgeçiyorum. Biliyorum ki bir çok blog okuru için de doğrulama kodları caydırıcı etki yapıyor. İşin kötüsü bu kodların güvenlik adına hiç bir faydası yok. Blogumda bu konuyu anlattım. N'olur doğrulamayı kaldır. Konu linki burada
http://hertelden-everything.blogspot.com/2012/03/blog-yorumlari-nasil-duzenlenir.html

sebnemty dedi ki...

Tesekkur ederim Gulsum,guzel yorumunuz ve uyariniz icin. Bu konu birkac blogda dikkatimi cekmisti; benimkinde de oldugundan haberim bile yok dogrusu:)) bilgilendirme cok faydali oldu:)

Sevgiler